FAQ- Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet de vanligste spørsmålene og svarene for å gjøre din kjøpsopplevelse så enkel og oversiktlig som mulig.
Finner du ikke svaret du leter etter er du hjertelig velkommen å kontakte vår flinke personale via chat, telefon eller epost 💖
 

Ordre

  • Hvordan legge til et produkt i bestillingen min?
    Svar: Finner du flere produkter du vil kjøpe etter du fullført ditt kjøp, er du hjertelig velkommen til å legge inn en ny bestilling. Skriv en kommentar i kassen hvis du ønsker at vi skal sende pakkene sammen så skal vi gjøre vårt ytterste for å ordne dette.
  • Kan jeg kjøpe gavekort?
    Svar: Ja, vi har gavekort å kjøpe både i butikken og på nettsiden. Gavekort passer utmerket til f.eks babyshower 👶 Her kan du kjøpe gavekort.
  • Hvorfor ikke mulig å bestille under 400 NOK?
    Svar: Vi prøver å minimere småtransporter som belaster miljøet unødvendig, og har derfor satt en grense på 400 NOK som minimumsbestillingsverdi.
  • Er produktet på lager?
    Svar: Vi har mange mange produkter på lager men vi har også noen varer som ikke er lagerført. Nåværende lagerstatus finner du under kjøpsknappen på respektive produkt. Hvis det står bestillingsvare på et produkt er normal leveringstid mellom 2-8 uker. vår hyggelige kundeservice arbeider 7 dager i uken for å gi besked om leveringstid kort etter lagd ordre. Hvis du ikke mottat epost innen 5 virkedager vennligst sjekk din søppelpost eller kontakt oss så hjelper vi deg 😊
  • Kan jeg sende bestillingen til en annen adresse?
    Svar: Ja, hvis du bruker kortbetaling i kassen. Ved kjøp mot faktura sendes din bestilling til mottakeren av fakturaen.
  • Kan jeg dele opp betalingen?
    Svar: Ja, du kan søke om å få fordele kostnaden for kjøpet ditt over opp til 36 måneder ved opprettelsen av et kjøp. Vi tilbyr alle Klarnas tjenester i kassen. Velg mellom faktura, kortbetaling eller delbetaling.

    Les mer om Klarna Delbetaling her.
  • Hvorfor ble varene mine ikke levert i original eske?
    Svar: Noen ganger gjenbruker vi kartonger og emballasje av miljøhensyn. Det er innsiden som teller. Vi håper du er enig 💚♻
  • Jeg har fått feil vare tilsent. Hva gjør jeg?
    Svar: Hvis du henter bestillingen din og blir møtt av et eske du ikke forventet, kan det hende at vi har pakket produktet ditt i en annen produkts eske for å spare unødvendig miljø- og klimabelastning. Åpne boksene dine for å se om alt ser riktig ut - etter vår erfaring gjør det vanligvis det.

    Hvis vi har sent feil produkt, beklager vi på det sterkeste og sender deg riktig produkt umiddelbart sammen med en forhåndsbetalt fraktetikett.
  • Hvor lenge er det åpent kjøp?
    Svar: Når du handler i vår nettbutikk, tilbyr vi 14 dagers åpent kjøp i Norge.

    Akkurat nå har vi forlenget denne tiden slik at den strekker seg til 14/1 2024, så benytt anledningen til å fylle opp med julegaver! smile

Spørsmål om levering

  • Når blir min ordre sent?

    Svar: Produkter som er på lager sendes innen 1-4 virkedager.

    Varer med lagerstatus "bestillingsvare" blir normalt sent innen 8 uker. vår hyggelige kundeservice arbeider 7 dager i uken for å gi besked om leveringstid kort etter lagd ordre. Hvis du ikke mottat epost innen 5 virkedager vennligst sjekk din søppelpost eller kontakt oss så hjelper vi deg 😊

  • Hhor mye koster frakten?

    Svar: For bestillinger over 499 NOK betaler du ingen frakt. Bestillinger under 500 koster frakt for tiden 80 NOK. Hjemlevering til døren koster 148-293 NOK, avhengig av hvor mye du handler. Barnevognpakker med 3 eller 4 deler = 293 NOK.

  • Hvilke betalingsmåter tilbyr dere?

    Svar: På vår nettside kan du bruke kortbetaling (VISA, Mastercard), Vipps, faktura og delbetaling via Klarna.

  • Har dere prisgaranti?
    Svar: Vi har ikke prisgaranti, men finner du et produkt du liker til en rimeligere pris et annet sted, vennligst kontakt oss. Vi prøver alltid å gjøre vårt ytterste for at du som kunde skal bli så fornøyd som mulig!

  • Hvordan returnerer jeg min ordre til dere?
    Svar: Hvis du vill returnere din ordre kontakter du oss på order@kopbarnvagn.se Så sender vi deg returskjema og fraktetikett. Akkurat som når vi sendte pakken hjem til deg betaler du som kunde ingen toll eller andre ekstra kostnader, kun returfrakt.

    Returfrakt koster for tiden 179 kr. Et gebyr på NOK 100 tilkommer for store forsendelser. 
    Eksempel på store forsendelser:

    - Barnevogner (og barnevognsunderstell)

    - Bilstoler, babybilstoler og beltesstoler
    - Møbler (barnesenger, stellebord, spisestoler og trappegrinder)
  • Deler dere opp leveransen i flere deler?
    Svar: Store bestillinger som barnevognpakker leveres i flere forskjellige pakker. Noen ganger blir alle pakkene levert samme dag, men i noen tilfeller kan forsendelsene komme til deg eller på postkontoret fordelt på flere ulike dager.

    kjøper du både en bestillingsvare og en vare som er på lager, venter vi vanligvis til alt er på lager og sender alt samtidig. Ta kontakt med oss ​​dersom du ønsker at vi skal dele opp leveransen! Vi hjelper deg gjerne 😊

Spørsmål om barnevogner

  • Hva betyr Duovogn?
    Svar: En duovogn er en barnevogn med et understell hvor du kan feste enten en sportsdel eller liggedel. Du bruker liggedelen fra fødselen og deretter omtrent 6-12 måneder fremover, og bytter deretter til sportsdelen. To separate deler er med andre ord inkludert i en duo-barnevogn, en liggedel og en sportsdel.

    Les gjerne vår barnevognsguide.
  • Når bør jeg bestille barnevogn?
    Svar: Vi har mye vogner på lager! Men, leveringstiden på en barnevogn kan variere avhengig av merke, modell og farge du bestiller. For å være sikker på å få akkurat den modellen eller fargekombinasjonen du ønsker, anbefaler vi at du bestiller ca 2-3 måneder før forventet fødsel.
  • Hvor lang garanti har jeg på barnevognen?

    Svar: Kjøpbarnevogn.no tilbyr garanti på alle produkter, noe som betyr at vi garanterer funksjon i den angitte tiden. Garantiperioden er minst 1 år, med utvidet garantiperiode fra nesten alle våre merker:

    Bugaboo; 2+2 år
    Cybex: 2 år
    Maxi-Cosi: Opptil livslang garanti
    UPPABaby: 2 år
    Axkid: 2 år

    Stoffer, knapper, glidelåser, dekk og batterier har garanti i 6 måneder.



    Kjøpbarnevogn tilbyr i tillegg fødselsgaranti på alle barnevogner og tilbehør inkludert i en eventuell barnevognpakke. Garantien gjelder opptil to uker etter fødselsdatoen. Garantien innebærer at dere har rett til å returnere produktene, dersom graviditeten eller fødselen ikke skulle gå bra. Les mer her.

  • Når begynner garantiperioden?
    Svar: Det datoe som står angitt på kvitteringen din (kjøpsdatoen) er det datoe garantiperioden begynner.
  • Har dere reservedeler hvis barnevognen min blir ødelagt?
    Svar: Ja, vi har et stort utvalg av reservedeler til barnevogner på vår nettside. Hvis du trenger noe som ikke finnes på nett kan vi ofte bestille det fra vår leverandør. Kontakt oss, Vi hjelper deg gjerne med å finne ut om det er nye deler å få tak i til akkurat din vogn!

    Kjøp reservedeler fra oss her.

    Dersom skaden dekkes av garantien vil vi selvfølgelig erstatte deg uten kostnad. reklamation@kopbarnvagn.se hjelper deg reklamere.
    Det kan være trygt å vite at vi har 14 års erfaring med å løse reklamasjoner på distanse.

    Når du kontakter oss for en klage, ønsker vi at du oppgir følgende informasjon:
    - Kvittering eller ordrenummer
    - Beskriv feilen så detaljert som mulig
    - Dersom klagen gjelder en barnevogn, vil vi ha serie nummeret (finnes på understellet)
    - I tilfelle synlige feil trenger vi et bilde eller en kort video av feilen
    - Send informasjonen til reklamation@kopbarnvagn.se

Reklamation

  • Hvordan sender jag inn en klage/reklamasjon?
    Svar: Vi ber om at du sender oss en skriftlig klage, hvor du forklarer oss så grundig du kan hva som har skjedd, hva du er misfornøyd med og hva du ønsker.

    Kontakt oss på reklamation@kopbarnvagn.se

    Det kan være trygt å vite at vi har 14 års erfaring med å løse reklamasjoner på distanse.

    Når du kontakter oss for en klage, ønsker vi at du oppgir følgende informasjon:
    - Kvittering eller ordrenummer
    - Beskriv feilen så detaljert som mulig
    - Dersom klagen gjelder en barnevogn, vil vi ha serie nummeret (finnes på understellet)
    - I tilfelle synlige feil trenger vi et bilde eller en kort video av feilen
    - Send informasjonen til reklamation@kopbarnvagn.se


  • Hvor lang reklamasjonsfrist?
    Svar: Fristen for reklamasjonsrett er 5 år. Dette gjelder ved en fabrikkfeil på produktet. Når 6 måneder fra kjøpsdato passeret, er det opp til deg å bevise at feilen var ursprunglig.

    Kontakt oss gjerne på reklamation@kopbarnvagn.se , vi har lang erfaring av å håndtere reklamasjoner og service.

    Det kan være vanskelig å forstå forskjellen mellom reklamasjon og garanti. Reklamasjon er lovfestede rettigheter du har overfor selger ved feil eller mangler. Garanti er en avtale mellom deg og produsenten eller selger som skal gi deg bedre rettigheter enn de du har etter de lovfestede reklamasjonsreglene.

  • Hvor finner jeg serienummeret på barnevognen?
    Svar: Hvis du ska reklamere barnevognen din trenger vi som regel produktets serienummeret. Avhengig av merke finner du nummeret litt forskjellige steder:

    Bugaboo:
    På rammen tvers under sitte-/liggedel. Serienummeret er strekkoden i midten.
    UPPABaby: Etikett med strekkode plassert under bakakselen på understellet på venstre side. 15 eller 17 siffer.
    Cybex:
    Mellom forhjulene (åpne opp kurven litt)
    Emmaljunga: Etikett på understellet, mellom bakhjulene (åpne opp handlekurven litt)
  • Barnevognen knirker, hvordan gjør jeg?

    Svar:

    Det er vanlig at vognen begynner å knirke. Det er enkelt å fikse og skjer ofte ved værforandringer. Vi anbefaler jevnlig og grundig rengjøring av vognen. Hvis det ikke fungerer med å blåse rent og torke, anbefaler vi silikonspray. 
    Hvis vognen knirker når den er ny, kan dette bero på at plast og aluminium som vognen består av blitt uttorket i esken. Silikonspray er det som funker 😊

    Slik gjør du en enkel service hjemme på barnevognen:

    - Fjerne hjulene fra vogna
    - Fjerne smuss som lett samler seg rundt hjulpinnen og i hjulhuset (smuss kan få vogna vansklig å styre og forårsake lyder)
    - Spray med silikonspray på alle bevegelige deler som har en funksjon-
    - Smør akselstifter med hjullagerfett

    Les vognens bruksanvisning for å se hvordan du best tar vare på vognen, eller spør oss 💛
Logg inn