Kjøpsbetingelser online
(www.kjopbarnevogn.no)

Vi verdsetter din kjøpsopplevelse og ønsker at du skal føle deg trygg når du handler hos oss. Derfor er det viktig at et kjøp fra oss gjøres på grunnlag av enkle og tydelige salgsvilkår. Disse er regulert her - i våre kjøpsbetingelser. Innholdet kan endre seg, og derfor bør du alltid lese her før du kjøper.


Handle hos oss


Prisene er ink. MVA og toll.
Når du handler hos Kjøpbarnevogn betaler du ingen toll eller andre ekstra gebyrer. Vår norske forretning Kjøpebarnevogn.no (VAT 925 821 527) har tollkreditt hos Tollpost og er momsregistrert hos den norske skatteetaten. Vi betaler på det viset alle avgifter som de norske myndigheter forlanger.

For å handle i vår nettbutikk må du være 18 år, fordi man ifølge loven må være myndig for å inngå en avtale. Avtale om kjøp inngås når du som kunde har mottatt ordrebekreftelse via e-post fra Kjopbarnevogn. Det forutsettes at du har gitt riktige opplysninger om e-postadresse og fysisk adresse. Minste bestillingsbeløp som godtas er 400 NOK.
Hvis du bestilt et produkt med leveringstid "bestillingsvare", vil vi kontakte deg kort etter og informere deg om den estimerte leveringstiden for bestillingen din. Du har mulighet til å endre ordren fram til at leveransen har blitt pakket hos oss. Endring kan skje per e-post til order@kopbarnvagn.se. Du kan ikke endre ordren etter at den er pakket. Av sikkerhetsmessige årsaker kan ikke endringer utføres i ordren som gjør ordren dyrere, etter at betalingen er gjennomført.

Vi forbeholder oss retten hvis det blir en teknisk feil, og summen er urimelig i forhold til verdien på bestillingen.

Produktinformasjon

Vi gjør vårt beste for at informasjonen om varer vi har til salgs er korrekt, men noen ganger blir det dessverre galt. Vi reserverer oss for eventuelle feil i produkt- og leveringsinformasjon. Vi reserverer oss også for fargegjengivelse i produktbildene, da dette kan variere mellom forskjellige dataskjermer, lysforhold og bildekvalitet.

Priser & avgifter

Samtlige priser er i norske kroner (NOK), inkludert gjeldende moms. På bestillinger under 500 NOK kommer frakt i tillegg (fra 80 NOK). Ved retur betales ikke fraktavgiften tilbake.

Klarna faktura

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine. Alltid 14 dagers betalingsfrist og mulighet for delbetalinger. Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr og en forsinkelsesrente. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

Klarna delbetaling

Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Klikk her for å lese de fullstendige vilkårene.

Levering

Vi leverer våres forsendelser med Bring. Pakken leveres til nermest hentested, hvis du ikke velger 'Bring Home Delivery' i kassen når du bestiller.

Hvis produktene finnes på lager så blir de sendt fra oss samme dag eller innen 3 virkedager.

Bestillningsvare - du får en beregnet leveringsdato etter du har bestillt (normal leveringstid mellom 1 - 4 uker). Kontakt order@kopbarnvagn.se hvis du har spørsmål.
I forbindelse med at ordren ekspederes fra Kjopbarnevogns lager får du melding med en bekreftelse om at ordren er på vei og eventuell faktura. 
*Tyværr har vi ikke mulighet at sende til Svalbard pga at Tollpost/Posten Norge exkluderar Svalbard i avtalsvilkårene.

Pakker som ikke blir hentet
Hvis du ikke henter en vare som du bestilte innen de 7 dagene Bring forlater den på et servicested, blir du belastet 295 NOK for fraktkostnader tur/retur.
Dette beløpet trekkes ved tilbakebetaling.


Transportskade
Når du mottar varen, kan det ha blitt skadet under forsendelsen. I så fall må du rapportere skaden direkte til distributøren, enklest der du hentet pakken. Hvis du ser skaden på utsiden, kan du klage allerede når du mottar forsendelsen.

Varer som ikke kan leveres
Noen ganger, dessverre, er det mulig å bestille varer ikke er på lager, selv om det står "tilgjengelig" på nettstedet. Dette kan skyldes på feil i lagerbeholdning og svinn. Hvis dette skjer, vil du bli varslet via e-post og vi gir om mulig en erstatningsvare som tilsvarer den du opprinnelig bestilt. Unntak er varer på tilbud eller utgående varer, disse er slettet for bestillingen din.


Angrerett & retur

Som kunde i vår nettbutikk har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra dagen du henter varen (ved hjemkjøring er kvitteringsdatoen gyldig). 

Kontakt oss via order@kopbarnvagn.se hvis du vil returnere en vare, så hjelper vi deg med å bestille returfrakt gjennom Bring.

Returkostnader
Returfrakten koster for tiden 179 kr. 

For større pakker tilkommer et gebyr på 100 kr. 

Eksempel på større produkter:

- Barnevogner (og barnevognsunderstell)

- Bilstoler, babybilstoler og beltesstoler
- Møbler (barnesenger, stellebord, spisestoler og trappegrinder)

Returkostnad belastes per retur, ikke per pakke. Dvs, hvis du returnerer en barnevogn som er sent til deg oppdelet i 3 pakker, betaler du 279 kr for returen.

Avgift for retur frakt er gyldige så snart bestillingen har forlatt oss, selv om pakken er ankommet til hentestedet.
Vi aksepterer ikke pakker som sendes mot postoppkrav. 

Returnere produkt som er inkludert i pakkepris
Ved retur av et eller flere varer i et pakketilbud, i et tilbud basert på en total kjøpesum, eller lignende tilbud, justeres alle ikke-returnerte varer inkludert i tilbudet til ordinarie priser, om ikke annet er avtalt med oss.

Returnere i butikk
Du kan returnere varer i våres fysiske butikk i Karlstad, kostnadsfritt.

Krav ved retur
Barnevogner har du rett til å pakke opp, sette sammen og prøvekjøring innendørs. Hvis du angrer på ett kjøp, må produktet returneres i originalemballasjen, pakket på samme måte som det ble pakket fra fabrikken. 

Vi forbeholder oss retten til å gjøre verdireduksjon hvis produktet brukes i større grad enn det som er nødvendig for å teste dets egenskaper og funksjon. Ved retur sjekker vi om varene har blitt brukt på en slik måte. Prisfradraget blir bestemt avhengig av typen vare du har kjøpt og verdireduksjonen som har skjedd som et resultat av håndteringen.

NB! På bilstoler og barnevogner skal alltid etikettene og eventuelle bruksanvisninger eller lignende som sitter fast eller som følger med produktet, blir lagt igjen og de skal returneres i en helt ubrukt stand. Dette for å sikre et visst sikkerhetsnivå.

Tilbakebetaling
Fraktkostnaden for returen belastes via din eksisterende kontantnota/faktura.
Det blir oppdatert når vi mottar din retur til vårt lager, og du får da en tilbakebetaling eller oppdatert faktura fra Klarna og bekreftelse via e-post.


Du som kunde er ansvarlig før din faktura under en pågående retursak. 
For å unngå betalingspåminnelser, anbefaler vi deg å fryse fakturen din hos Klarna.
www.klarna.no 


Skadet emballasje eller skadet produkt
Hvis returen din kommer tilbake til oss og mangler ytteremballasje og / eller har skadet emballasje (f.eks. Med klistrete etiketter eller farget tape direkte på originalemballasjen), vil vi belaste deg et gebyr fra 149 Kr, da varen ikke kan selges videre til full pris. Gebyren er avhengt produktens verdi og tilstand. Vi godtar ikke skadede produkter hvis det ikke inngått en spesiell avtale med oss før retur. Hvis et skadet produkt blir returnert til oss, har vi rett til å nekte refusjon. Ev. kostnader som oppstår i forbindelse med en slik hendelse er ditt eget ansvar, f.eks. frakt tilbake til deg.

Unntak - angrerett
Angreretten gjelder ikke for "spesialbestillinger". Det vil si bestilte varer som ikke er en del av vårt sortiment, men som er spesialbestilt til deg. 


Garantier

Fødselgaranti
Ved kjøp av barnevogn tilbyr Kjopbarnevogn ”fødselgaranti” som en ekstra sikkerhet for deg. Det betyr at hvis du mister barnet under graviditeten eller under fødsel så har du mulighet til å få returnere vognen og få full refusjon. Fødselgarantien er gyldig fra kjøpet og opp til 14 dager etter fødsel. Hvis du trenger å bruke fødselgarantien, trenger vi et sertifikat fra en lege. Garantien gjelder bare barnevogner og eventuelt tilbehør som er en del av en pakke eller et tilbud. Det gjelder derfor ikke individuelle kjøp av tilbehør eller andre varer.

Hvis du har oppfylt kravene, betaler Kjøpbarnevogn avgiften for returen.

Garanti på produktene 
Vi tilbyr en garanti på alle våre produkter, noe som betyr at vi garanterer funksjon i den angitte tiden. Garantiperioden er minst 1 år, med en utvidet garantiperiode for visse merker. Stoffer, knapper, glidelåser, deck og batterier har garanti i 6 måneder.



Reklamasjon

Det kan være trygt å vite at vi har lang erfaring med å løse reklamasjoner på distanse. Som kunde hos oss har du fem års reklamasjonsrett som gjelder fra kjøpsdatoe. Ved reklamasjon må du oppvise att produktet har en produksjonsfeil, dvs. ikke en feil som har oppstått på grunn av slitasje eller håndteringsfeil. Husk også at det bare er personen som kjøpte varen direkte fra oss som kan påberope klagerett.
Hvis du får problemer med en vare du kjøpt fra oss, ta kontakt med oss: reklamation@kopbarnvagn.se 

Kontakt oss så snart som mulig når du oppdager feilen på produktet ditt. Rimelig tid vurderes innen 2 måneder. 
Vi prøver alltid å reparere eller erstatte varen i utgangspunktet. Noen ganger kan det hende vi må vente på reservedeler fra våre leverandører som er bestilt.
Hvis det er en enklere reparasjon, sender vi gjerne reservedelene til deg.

Hvis det innebærer en mer avansert reparasjon, eller hvis vi trenger å feilsøke produktet, booker vi returfrakt og utfører reparasjonen hos oss. Eller om mulig, sørger vi for at du får hjelp i ditt nærområde. Kontakt oss alltid før noe verksted er ansatt, dessverre kan vi ikke betale for utgifter som ikke er godkjent av oss på forhånd. 
Det er viktig at du kontakter oss så snart som mulig hvis du får problemer med produktet, slik at skadene ikke forverres.
En pågående klagesak avsluttes hvis vi ikke mottar noen tilbakemelding innen 14 dager. Hvis du trenger hjelp etter det, kan du opprette en ny klage hos oss og sende inn all informasjon på nytt.

Når du kontakter oss for en klage, ønsker vi at du oppgir følgende informasjon:
- Kvittering eller ordrenummer
- Beskriv feilen så detaljert som mulig
- Dersom klagen gjelder en barnevogn, vil vi ha serie nummeret (finnes på f.eks rammen av barnevognen eller under fotstøtten)
- I tilfelle synlige feil trenger vi et bilde eller en kort video av feilen
- Send informasjonen til reklamation@kopbarnvagn.se
Logg inn