Angrerett og retur

Som kunde i vår nettbutikk har du rett til å angre kjøpet innen 45 dager fra dagen du henter varen (ved hjemkjøring er kvitteringsdatoen gyldig). Åpent kjøp gir deg mulighet til å returnere en vare så lenge produktet er ubrukt, ikke er skadet og returneres i originalemballasje. Kunden dekker selv returfrakt ved bruk av angrerett og åpent kjøp, unntak gjelder for reklamasjon eller feilsendte varer.
Kontakt oss via kundeservice@kjopbarnevogn.no hvis du ønsker å returnere en vare.

Hvordan returnere vare(r):

  1. Send mail til kundeservice@kjopbarnevogn.no med ordrenummer og hvilken vare(r) du ønsker å returnere.
  2. Noter ordrenummer på en lapp og legg i pakken sammen med varen/e.
  3. Send pakken til: Kjøpbarnevogn/Kbv i Norge, O.H. Bangs vei 17, 1363 Høvik. Tlf: 97690202

- Sendingsetikett med sporingsnummer kan kjøpes her:
https://sending.posten.no/bestill

- Returer kan også leveres kostnadsfritt i vår butikk på Høvik.

Vilkår for retur: 

For at en vare skal kvalifisere for full refusjon, må den returneres i samme stand som da den ble mottatt, inkludert originalemballasje, merkelapper og eventuelle medfølgende tilbehør. Varer som returneres i skadet, brukt eller ufullstendig stand, eller som mangler emballasje, skadet emballasje eller etiketter/farget tape direkte på varens emballasje vil ikke kvalifisere for full refusjon.

Returvilkår og refusjon

Vilkår for retur: For at en vare skal kvalifisere for full refusjon, må den returneres i samme stand som da den ble mottatt, inkludert originalemballasje, merkelapper og eventuelle medfølgende tilbehør. Varer som returneres i skadet, brukt eller ufullstendig stand, eller som mangler emballasje, vil ikke kvalifisere for full refusjon.

Redusert refusjon: Dersom varen ikke oppfyller våre returkrav ved mottak av retur, forbeholder vi oss retten til å gi en delvis refusjon basert på varens reduserte verdi. Beløpet som refunderes vil vurderes individuelt basert på skaden eller manglene på produktet. Hvis et skadet produkt blir returnert til oss i usalgbar tilstand, har vi rett til å nekte refusjon for varen. Eventuelle kostnader som oppstår i forbindelse med en slik hendelse er ditt eget ansvar, f.eks. frakt tilbake til deg.

Prosess for vurdering: Vi vil behandle din retur så fort som mulig etter den er mottatt, dette kan i noen tilfeller ta opp til 7 virkedager.  Etter at returen ferdig behandlet vil godkjente returer refunderes automatisk i løpet av 7-10 dager. Ved redusert refusjon, vil vi kontakte deg med en vurdering av produktets tilstand og det beløpet som eventuelt refunderes. 

Fradrag i refusjon: Typiske fradrag kan omfatte, men er ikke begrenset til, avskrivning på grunn av slitasje, skader, eller manglende tilbehør eller originalemballasje.

Manglende eller skadet emballasje: Ved manglende eller ødelagt orginalembalasje (f.eks. etiketter eller farget tape direkte på originalemballasjen) vil du bli belastet et gebyr på 250 Kr, da varen ikke kan selges videre til full pris.  Vi godtar ikke skadede produkter hvis det ikke inngått en spesiell avtale med oss før retur. Hvis et skadet produkt blir returnert til oss, har vi rett til å nekte refusjon. Eventuelle kostnader som oppstår i forbindelse med en slik hendelse er ditt eget ansvar, f.eks. frakt tilbake til deg.

Tilbakebetaling: Din ordre vil blir oppdatert når vi mottar din retur til vår butikk, og du får da en tilbakebetaling eller oppdatert faktura fra Klarna og bekreftelse via e-post.

NB! Du som kunde er ansvarlig for din faktura under en pågående retursak. 
For å unngå betalingspåminnelser, anbefaler vi deg å fryse fakturen din hos Klarna (www.klarna.no

Våre kjøpsbetingelser finner du her.

Logg inn