Kjøpsbetingelser online
(www.kjopbarnevogn.no)

Vi verdsetter din kjøpsopplevelse og ønsker at du skal føle deg trygg når du handler hos oss. Derfor er det viktig at et kjøp fra oss gjøres på grunnlag av enkle og tydelige salgsvilkår. Disse er regulert her - i våre kjøpsbetingelser. Innholdet kan endre seg, og derfor bør du alltid lese her før du kjøper.


Handle hos oss

Prisene er ink. MVA og toll.
Når du handler hos Kjøpbarnevogn betaler du ingen toll eller andre ekstra gebyrer. Vår norske forretning Kjøpebarnevogn.no (VAT 925 821 527) har tollkreditt hos Tollpost og er momsregistrert hos den norske skatteetaten. 

For å handle i vår nettbutikk må du være 18 år, fordi man ifølge loven må være myndig for å inngå en avtale. Avtale om kjøp inngås når du som kunde har mottatt ordrebekreftelse via e-post fra Kjopbarnevogn. Det forutsettes at du har gitt riktige opplysninger om e-postadresse og fysisk adresse.
Minste bestillingsbeløp som godtas er 400 NOK.
Hvis du bestilt et produkt med leveringstid "bestillingsvare", vil vi kontakte deg kort etter og informere deg om den estimerte leveringstiden for bestillingen din. Du har mulighet til å endre ordren fram til at leveransen har blitt pakket hos oss. Endring kan skje per e-post til kundeservice@kjopbarnevogn.no. Du kan ikke endre ordren etter at den er pakket. Av sikkerhetsmessige årsaker kan ikke endringer utføres i ordren som gjør ordren dyrere, etter at betalingen er gjennomført.

Vi forbeholder oss retten hvis det blir en teknisk feil, og summen er urimelig i forhold til verdien på bestillingen.

Produktinformasjon

Vi gjør vårt beste for at informasjonen om varer vi har til salgs er korrekt, men noen ganger blir det dessverre galt. Vi reserverer oss for eventuelle feil i produkt- og leveringsinformasjon. Vi reserverer oss også for fargegjengivelse i produktbildene, da dette kan variere mellom forskjellige dataskjermer, lysforhold og bildekvalitet.

Priser & avgifter

Samtlige priser er i norske kroner (NOK), inkludert gjeldende moms. På bestillinger under 999 NOK kommer frakt i tillegg (fra 80 NOK). Ved retur betales ikke fraktavgiften tilbake.

Klarna faktura

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine med 14 dagers betalingsfrist og mulighet for delbetalinger. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr og forsinkelsesrenter.
Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev sendes elektronisk eller per post. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna. for å lese de fullstendige vilkårene.

Klarna delbetaling

Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Klikk her for å lese de fullstendige vilkårene.

Levering

Vi leverer våres forsendelser med Bring. Pakken leveres til nærmest hentested, hvis du ikke velger 'Bring Home Delivery' eller 'Hent i butikk, Høvik' i kassen når du bestiller.

Hvis produktene finnes på lager så blir de sendt fra oss innen 3 virkedager.


Bestillningsvare
- du vil motta en estimert leveringsdato 1-2 virkedager etter vi har mottatt din ordre (normal leveringstid er mellom 1 - 4 uker). Kontakt kundeservice@kjopbarnevogn.no for spørsmål vedrørende din bestilling.
I forbindelse med at ordren ekspederes fra Kjøpbarnevogns lager i Karlstad, vil du motta en melding med en bekreftelse om at ordren er på vei og eventuell faktura 
når din ordre sendes fra oss..
*Vi har dessverre ikke mulighet til å sende varer til Svalbard pga at Tollpost/Posten Norge exkluderar Svalbard i avtalsvilkårene.

Pakker som ikke blir hentet

Hvis du ikke henter en vare som du bestilte innen de 7 dagene Bring forlater den på et servicested, blir du belastet 395 NOK for fraktkostnader tur/retur.
Dette beløpet trekkes ved tilbakebetaling.


Transportskade

Når du mottar varen, kan det ha blitt skadet under forsendelsen. Sjekk alltid pakkene når du henter de ut. Ved skader rapporteres skaden direkte til distributøren/utleveringssted, helst der du hentet pakken og ved utlevering. Hvis du ser skaden på utsiden, kan du klage allerede når du mottar forsendelsen.

Varer som ikke kan leveres

Noen ganger er det dessverre mulig å bestille varer som ikke er på lager, selv om det står "tilgjengelig" på nettsiden vår. Dette kan skyldes på feil i lagerbeholdning og svinn. Hvis dette skjer, vil du bli varslet via e-post og vi gir om mulig en erstatningsvare som tilsvarer den du opprinnelig bestilt eller valg om å kansellere ordren.
Unntak er varer på tilbud eller utgående varer, disse vil bli slettet fra bestillingen din.



Angrerett & retur

Som kunde i vår nettbutikk har du rett til å angre kjøpet innen 45 dager fra dagen du henter varen (ved hjemkjøring er kvitteringsdatoen gyldig). 

Kontakt oss via kundeservice@kjopbarnevogn.no hvis du ønsker å returnere en vare. 

Returkostnader

Returfrakt små og medium pakker: 179 kr

Returfrakt store pakker*: 279 kr 

      - Varer kan også returneres kostnadsfritt ved å levere de i vår butikk på Høvik (Bærum)

*Eksempel på store pakker:

- Barnevogner (og barnevognsunderstell)

- Bilstoler, babybilstoler og beltesstoler
- Møbler (barnesenger, stellebord, spisestoler og trappegrinder)

Returkostnad belastes per retur, ikke per pakke. Så hvis du returnerer en barnevogn som er sendt til deg i 3 pakker, betaler du 279 kr for returen.

Vi aksepterer ikke returpakker som sendes mot postoppkrav eller som sendes til oss uten avtale. 

Returnere produkt som er inkludert i pakkepris

Ved retur av en eller flere varer som er inkludert i et pakketilbud, i et tilbud basert på en total kjøpesum, eller lignende tilbud, justeres alle ikke-returnerte varer som var inkludert i tilbudet til ordine priser, om ikke annet er avtalt med oss.

Returnere i butikk

Du kan returnere varer kostnadsfritt i våre fysiske butikker:
Norge: Høvik i Bærum (utenfor Oslo)
Sverige: Karlstad


Krav ved retur

Produkter skal alltid returneres ubrukt og i orginalemballasje.

Barnevogner har du rett til å pakke opp, sette sammen og prøvekjøre innendørs. Bilstoler kan prøves i bilen med barnet.
Hvis du angrer på ett kjøp, må produktet returneres i originalemballasjen, pakket på samme måte som det ble pakket fra fabrikken. 

Vi forbeholder oss retten til å gjøre verdireduksjon hvis produktet brukes i større grad enn det som er nødvendig for å teste dets egenskaper og funksjon.
Ved retur sjekker vi om varene har blitt brukt på en slik måte. Prisfradraget blir bestemt avhengig av hvilket produkt du har kjøpt og verdireduksjonen på produktet som et resultat av håndteringen.

NB! På bilstoler og barnevogner skal alltid etikettene henge på. Eventuelle bruksanvisninger og lignende som følger med produktet, returneres i samme stand. 
Varer skal returneres i en helt ubrukt stand, dette for å sikre et visst sikkerhetsnivå.


Tilbakebetaling
Fraktkostnaden for returen belastes via din eksisterende kontantnota/faktura.
Den vil blir oppdatert når vi mottar din retur til vårt lager, og du får da en tilbakebetaling eller oppdatert faktura fra Klarna og bekreftelse via e-post.


Du som kunde er ansvarlig før din faktura under en pågående retursak. 
For å unngå betalingspåminnelser, anbefaler vi deg å fryse fakturen din hos Klarna.
www.klarna.no 


Skadet emballasje eller skadet produkt

Hvis returen din kommer tilbake til oss og mangler ytteremballasje og/eller har skadet emballasje (f.eks. Med klistrete etiketter eller farget tape direkte på originalemballasjen), vil vi belaste deg et gebyr fra 149 Kr, da varen ikke kan selges videre til full pris. Gebyren er avhengt produktens verdi og tilstand. Vi godtar ikke skadede produkter hvis det ikke inngått en spesiell avtale med oss før retur. Hvis et skadet produkt blir returnert til oss, har vi rett til å nekte refusjon. Eventuelle kostnader som oppstår i forbindelse med en slik hendelse er ditt eget ansvar, f.eks. frakt tilbake til deg.

Unntak - angrerett

Angreretten gjelder ikke for "spesialbestillinger". Det vil si bestilte varer som ikke er en del av vårt sortiment, men som er spesialbestilt til deg. 


Garantier

Fødselgaranti

Ved kjøp av barnevogn tilbyr Kjopbarnevogn ”fødselgaranti” som en ekstra sikkerhet for deg. Det betyr at hvis du mister barnet under graviditeten eller under fødsel så har du mulighet til å returnere vogn og bilstol med tilbehør, og få full refusjon. Fødselgarantien er gyldig fra kjøpet og opp til 14 dager etter termindato. Hvis du trenger å bruke fødselgarantien, trenger vi et sertifikat fra en lege. Garantien gjelder bare barnevogner og eventuelt tilbehør som er en del av en pakke eller et tilbud. Det gjelder derfor ikke individuelle kjøp av tilbehør eller andre varer.

Hvis du har oppfylt kravene, betaler Kjøpbarnevogn avgiften for returen.
Garanti på produktene 

Vi tilbyr en garanti på alle våre produkter, noe som betyr at vi garanterer funksjon i den angitte tiden. Garantiperioden er minst 2 år, med en utvidet garantiperiode for enkelte merker.
Stoffer, knapper, glidelåser, dekk og batterier har garanti i 1 år.



Reklamasjon

Det kan være trygt å vite at vi har lang erfaring med å løse reklamasjoner på distanse. Som kunde hos oss har du fem års reklamasjonsrett som gjelder fra kjøpsdato. Ved reklamasjon må du vise at produktet har en produksjonsfeil, dvs. ikke en feil som har oppstått på grunn av slitasje eller håndteringsfeil.
Husk også at det bare er personen som kjøpte varen direkte fra oss som kan påberope klagerett.
Hvis du får problemer med en vare du kjøpt fra oss, ta kontakt med oss: reklamation@kopbarnvagn.se 

Kontakt oss så snart som mulig etter du har oppdager feilen på produktet ditt. Rimelig tid vurderes som innen 2 måneder etter feil er oppdaget/bør være oppdaget. 
Vi prøver alltid å reparere eller erstatte varen i utgangspunktet. Noen ganger kan det hende vi må vente på reservedeler fra våre leverandører som er bestilt.
Hvis det er en enklere reparasjon, sender vi gjerne reservedelene til deg.

Hvis det innebærer en mer avansert reparasjon, eller hvis vi trenger å feilsøke produktet, booker vi returfrakt og utfører reparasjonen hos oss. Eller om mulig, sørger vi for at du får hjelp i ditt nærområde. Kontakt oss alltid før du gjør en avtale med et eksternt verksted, vi kan dessverre ikke betale for utgifter som ikke er avtalt og godkjent av oss på forhånd. 

Det er viktig at du kontakter oss så snart som mulig hvis du får problemer med produktet, slik at skadene ikke forverres.
En pågående klagesak avsluttes hvis vi ikke mottar noen tilbakemelding innen 14 dager. Hvis du trenger hjelp etter det, kan du opprette en ny reklamasjon hos oss og sende inn all informasjon på nytt.

Når du kontakter oss for en reklamasjon, ønsker vi at du oppgir følgende informasjon:

- Kvittering eller ordrenummer
- Beskriv feilen så detaljert som mulig
- Dersom klagen gjelder en barnevogn eller bilstol, trenger vi ha serie nummeret (finnes på f.eks rammen av barnevognen eller under fotstøtten/på undersiden av     bilstolen)
- I tilfelle synlige feil trenger vi et bilde eller en kort video av feilen
- Send informasjonen til reklamation@kopbarnvagn.se
Logg inn